he

סיבות לבטח את הבית שלך

בלוג
62
קטיה דורום
מומחית ביטוח
4 דקות לקרוא

ביטוח נכס בישראל כולל ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה יש כמעט לכולם, כי זה ביטוח חובה במשכנתא, שרוב הזוגות בישראל משלמים במשך עשרות שנים, אבל מה לגבי ביטוח תכולה – האם משתלם לעשות אותו בנוסף לביטוח מבנה?

במאמר זה ננסה להבין מה ההבדל בין ביטוחי הנכס השונים, וניתן טיפים היכן כדאי לבטח מקרקעין.

?מה הן 5 הסיבות הכי טובות לבטח את הנכס שלך

  1. מישהו משלם במקומך: ביטוח נכס מספק כיסוי במקרה של נזק לנכס. הנזק יכול להיות רטיבות מביתכם שחדרה לבית של השכנים והרסה להם את ארונות המטבח היקרים (עלות של עשרות אלפי שקלים במקרים מסוימים), וזה גם יכול להיות נזק קטן של כמה מאות שקלים. לפעמים מתרחש אסון שמכלה את כל הבית, למשל בשריפה, ובמקרה כזה אם אין ביטוח – בעלי הבית פשוט נשארים ללא הנכס שלהם, לפעמים דקה אחרי שסיימו לשלם עליו משכנתא במשך עשרות שנים.
  2. הנכס לא מאבד מערכו: ביטוח נכס שומר על הבית שלכם ללא רבב, כי אתם לא צריכים לחשוב פעמיים אם להזמין אינסטלטור או לא.
  3. עוד סיבה לבטח נכס: אתם יכולים להשכיר את הבית שלכם או לסבלט אותו אם אתם טסים לחו"ל לתקופה ארוכה, בלי לחשוש שהדיירים יהרסו אותו, מאחר והבית מבוטח, וכל נזק ישולם על ידי הביטוח.
  4. ביטוח רכוש בישראל. הרבה פעמים נדמה שביטוח תכולה, בגלל ש"לא חובה לעשות אותו" כמו ביטוח חובה במשכנתא, הוא ביטוח מיותר. למעשה מדובר בביטוח סופר חשוב, ששומר על כל מה שרכשתם במהלך השנים, פריטים שקיבלתם בירושה, אפילו ריהוט יקר, מכשירי חשמל, מוצרי אלקטרוניקה שעלו הון – ועוד.
  5. ביטוח תכולה בישראל כולל גם סעיף חשוב של צד גימל: הוא מכסה עלויות של נזקים שנגרמו לאדם בביתכם.

?איך עושים ביטוח מבנה

ביטוח בישראל של נכסים כולל ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה שומר על המעטפת החיצונית של הבית (קירות, חלונות, גג, חצר ועוד) ואילו ביטוח תכולה שומר על כל הרכוש שלכם. רוב האנשים מבוטחים בביטוח מבנה, בגלל המשכנתא. אבל מה קורה שנייה אחרי שהמשכנתא מסתיימת?

ביטוח הבית הוא חשוב מאוד, גם אם כבר אין לכם משכנתא, מאחר ויש כל כך הרבה דברים שעלולים להשתבש, ועלות תיקונם תהיה גבוהה מאוד. דירה שהמשכנתא עבורה כבר הסתיימה היא לא דירה חדשה, ובהתאם, עלולות להופיע בעיות: בעיות איטום (נזילות), בעיות אינסטלציה, רטיבות, עובש ועוד. זה אולי לא נשמע כמו "בעיות גדולות", אבל כל אחד מאלה עלול להתפתח לבעיה שעלותה מסתכמת, לפעמים, במחיר של הבית עצמו. למשל, אם התגלה עובש פנימי בקירות בבית, לפעמים אין מנוס מאשר לעקור את כל הארונות, המטבח, הרצפות, לנקות את העובש ולהתקין הכל מחדש. זה יסתכם בעלות של מגורים זמניים בדירה חלופית, ריצוף מחדש, מטבח חדש, אמבטיה חדשה ועוד. ללא ביטוח, יתכן שבעלי הדירה לא יוכלו לתקן את בעיית העובש, אבל אז הם יצטרכו לחיות בדירה מרקיבה ומאוד לא בריאה: עובש יכול לגרום לאסטמה, אלרגיות, דלקות ריאות, בעיות עור ועוד.

?היכן ניתן לבטח דירה

אם אתם מחפשים איפה לבטח את הדירה, יש לכם לא מעט אפשרויות. הצעות לביטוח מבנה וביטוח תכולה ניתן למצוא בכל חברת ביטוח, אבל פה עליכם לשאול את עצמכם, האם המחיר הטוב של הפוליסה זה כל מה שחשוב לי כרגע?

לעיתים המחיר הזול מפתה אותנו, אבל אנחנו עלולים לגלות באיחור שבמקרה הצורך, כשצריך לממש את הפוליסה, אנחנו לא יכולים, אנחנו לא באמת מכוסים או שהשתתפות העצמית גבוהה מאוד. לכן, תמיד בדקו לא רק את המחיר ברגע זה, אלא גם מה יהיה המחיר בעוד כמה שנים (אפשר לעשות סימולציות מחיר), מה גובה ההשתתפות העצמית, ומה כולל הביטוח: האם הביטוח זול כי הוא בעצם לא מכסה כמעט כלום? האם הכנסנו סעיף של אינסטלטור פרטי שמייקר את הפוליסה, או שנהיה תלויים באינסטלטור של הביטוח?

ההמלצה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת לכם, היא לעשות את הביטוח דרך סוכן ביטוח. הסוכן יודע מה המחיר הכי טוב שחברת הביטוח יכולה לתת לכם, אם יש מלכודות סמויות בחוזה, אלו חברות מושכות את הלקוח ולא מחזירות כסף מיד, איך ניתן לקבל הטבות או הנחות, וכן הלאה.

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.