he

ביטוח: מאיפה להתחיל

בלוג
55
מלכה רבינסקי
ראש החברה
4 דקות לקרוא

:בישראל, יש כמה ביטוחים נפוצים: ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח דירה וביטוח חיים. כל אחד מהביטוחים האלה משמש לצורך אחר

ביטוח רכב חובה הוא ביטוח שחובה לחדש בכל שנה, מאחר והוא מספק כיסוי במקרה של תאונה. אחריו ביטוח עקיף שאינו חובה, אבל רוב הנהגים בוחרים לרכוש אותו, כי הוא מעניק כיסוי לרכוש במקרה של תאונה, או לרכוש של צד שלישי במקרה של תאונה. מחיר ביטוח רכב תלוי בסוג הרכב, בשנתון שלו, ברמת אבזור הבטיחות שלו, ובנתוני הנהג – גילו, עברו הביטוחי ואפילו המין שלו: נשים משלמות פחות מגברים, כי סטטיסטית הן מעורבות בפחות תאונות דרכים קטלניות.

ביטוח חיים הוא הביטוח היחיד שלא מיועד למי שמשלם עבורו, אלא מיועד לפצות כספית את המוטבים בביטוח החיים, במקרה של מות המבוטח. אנשים עושים אותו בעיקר כדי להבטיח למשפחתם המשך קיום מכובד, במקרה שראש המשפחה נפטר במפתיע. המחיר של ביטוח חיים מושפע מסכום הפוליסה, ומנתוניו האישיים של המבוטח – גילו, מצבו הבריאותי, הרגליו ועוד.

ביטוח דירה: ביטוח דירה מספק כיסוי לנזק שנגרם לדירה או לרכוש, בהתאם לסוג הביטוח. מחיר הביטוח נקבע בהתאם למצב הדירה, מיקומה וכו'. ביטוח דירה יכול להוות את ההבדל בין אדם שיש לו דירה, ובין אדם שאין לו כלום, למשל במקרים של שריפה, רעידת אדמה וכו'.

ביטוח בריאות: ביטוח בריאות פרטי הוא גם ביטוח פופולרי למדי, כי הוא מספק כיסוי למגוון גדול מאוד של הוצאות רפואיות, מחלות, תרופות מחוץ לסל, ניתוחים בחו"ל ועוד. ביטוח בריאות זו סוגיה מעניינת, מאחר ובישראל יש קופות חולים וביטוחים משלימים במחירים נמוכים, אבל למרות זאת אנשים רבים בוחרים כן לעשות ביטוח בריאות פרטי. הסיבה היא שדרך הרפואה הפרטית הכל מהיר, לא צריך לחכות לתורים או לבדיקות חשובות ויקרות, אפשר לרכוש תרופות חדשות ונדירות וגם לעבור הליכים רפואיים מסובכים בחו"ל.

איך עובד הביטוח בישראל

ביטוח בישראל עובד בדיוק כמו בכל מקום אחר: אתם בוחרים איפה לעשות את פוליסת הביטוח שלכם (דרך סוכן ביטוח או ישירות מחברת הביטוח), משלמים עליה מדי חודש ומקווים שלא תצטרכו אותה אף פעם. במקרה ומשהו קורה, יש שתי אופציות, תלוי בביטוח: או שאתם משלמים בעצמכם עבור הנזק, עוברים להליך של הגשת תביעה ומחכים לקבל את הסכום מהביטוח, או הביטוח משלם על הכל ואתם לא מעורבים בהיבט הכספי.

 מונחים בסיסיים מהעולם הזה

אם אתם מחפשים ביטוח למתחילים, וצריכים להבין משמעויות שונות של מילים שאתם רואים בפוליסה, נשמח להסביר לכם:

כיסוי מקיף – בביטוח רכב, כיסוי מקיף הוא כיסוי ביטוחי האחראי על פיצוי כספי בכל מקרה של גרימת נזק לרכב או לרכוש שניזוק בתאונה, גם אם זה קורה לצד שלישי.

בַּעַל פּוֹלִיסָה – המבוטח הוא בעל הפוליסה

סכום הכיסוי – הביטוח לא מציע כיסוי אינסופי, ומותח את הגבולות שלו בסכום מסוים. כשאומרים סכום הכיסוי מבהירים עד איזה סכום ניתן לקבל החזר.

ביטוח – חוזה המחייב אתכם לשלם מדי חודש, ואם קורה משהו, לקבל עליו פיצוי / כיסוי.

תנאים – תנאים הם הגבולות שבתוך הסכם משפטי, וגם אלה שמגדירים מה מגיע לכם ובאילו נסיבות. לדוגמא בחוזה ביטוחי, חשוב מאוד להבין מה התנאים לפיצוי, מתי הביטוח מחוייב לשלם, וכן הלאה.

שירותים – לכל חברת ביטוח יש שירותים נוספים שהיא מציעה, לדוגמא אם אתם רוכשים ביטוח תכולה, תוכלו לרכוש שירותים נוספים לביטוח תכשיטים, ביטוח נשק, ועוד. לפעמים המבוטח לא יודע שהשירותים הנוספים שהוא "מקבל", שלמעשה כלל לא רלוונטיים עבורו, הם בתשלום נוסף, ולכן חשוב לתת לעוד אדם לעבור על החוזה של חברת הביטוח – ועדיף לסוכן ביטוח מומחה.

טיפים לעריכת ביטוח

כשמחפשים לעשות ביטוח חדש או לחדש ביטוח ישן, קודם כל תשמרו על ראש פתוח. לדוגמא, אם אתם צריכים לחדש את הרכב, אתם לא חייבים בהכרח להמשיך באותה חברת ביטוח, רק כי זה נוח. אתם אולי משלמים יותר מדי.

גם העובדה שאתם מבוטחים במקום מסוים, לא אומר שאתם חייבים לעשות שם את כל הביטוחים שלכם, או שתקבלו את אותם תנאים טובים גם בתחום ביטוחי אחר. תמיד תקראו את החוזה, תשוו את הפוליסות במנועי חיפוש, ותבקשו הצעות מכל גורם רלוונטי עבורכם.

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.