he

מדוע ביטוח אובדן כושר עבודה הוא כה חשוב

בלוג
60
קטיה דורום
מומחית ביטוח
4 דקות לקרוא

בניגוד לפנסיה, שמעניקה לנו תשלום חודשי כשאנו פורשים לגמלאות במועד מתוכנן היטב שאליו מתכוננים זמן רב מראש, אירועים רפואיים עלולים לקרות לכל אחד, בכל גיל, וללא שום התראה מוקדמת. אנשים בריאים וצעירים עלולים לעבור תאונה או מחלה ולמצוא את עצמם במצב בו הם לא יכולים לחזור לעבודה, יש להם הוצאות רפואיות רבות ואין להם מקור פרנסה. במקרה כזה, הם יכולים להפעיל ביטוח אובדן כושר עבודה, לקבל קצבה חודשית ולהמשיך את החיים שלהם כרגיל ככל שניתן ובהתאם לנסיבות.

לפני שעושים ביטוח אובדן כושר עבודה, שאלו את עצמכם 3 שאלות חשובות: מפני אילו סיכונים מגן ביטוח אובדן כושר עבודה, מי זכאי להפעיל את הביטוח ואיך מצטרפים לביטוח?

מפני אילו סיכונים מגן ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה מגן על המבוטח במספר רב של מקרים, כמובן בהתאם לזכאות כמו כמו שהמבוטח אינו מבוטח חדש (יש זמן אכשרה) ושהוא עומד בקריטריונים הרפואיים והתעסוקתיים שמזכים בגמלה.

נכות פיזית או נפשית מהווות קריטריון לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה. על מנת להיות זכאי, כל חברת הביטוח מקצה אחוזי נכות שונים, והגמלה היא בהתאם.

מחלות קשות או כרוניות אף הן מזכות בגמלת אובדן כושר עבודה. רוב חברות הביטוח מציעות גמלה על מחלות כמו מחלות כרוניות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וריאה ועוד. גם מחלות מהתחום הנוירולוגי (אלצהיימר, שבץ וכו'), מחלות אונקולוגיות כמו סרטן לסוגיו ומחלות נפשיות כמו דיכאון, מזכות בגמלה. אגב, לא מזמן היה מקרה של מחלים קורונה שזכה לגמלה קבועה נאה מאוד, עקב העובדה שנפגע קוגנטיבית ולא היה מסוגל לחזור לעבודתו.

הגורם השלישי לקבלת גמלה, זה במקרה שהמבוטח נפגע בתאונה, ומאבד את יכולתו לחזור לעבודתו.

מי זכאי להפעיל את הביטוח

אם אתם חושבים לעשות ביטוח אובדן כושר עבודה, חשוב שתדעו שניתן להפעיל את ביטוח אובדן כושר עבודה במקרים הבאים:

אם אובחנתם כסובלים מאובדן כושר עבודה מלא: זהו מצב בן אתם לא יכולים לעבוד כלל, לא משנה מה סוג העבודה שהיתה לכם לפני כן, או מוצעת לכם כעת.

אם אובחנתם כסובלים מאובדן כושר עבודה חלקי: מצב בו אתם יכולים לעבוד בעבודה אחרת ולא בעבודה שבה עבדתם עד האירוע שהשבית אתכם, או שאתם מסוגלים לעבוד רק באופן חלקי.

חשוב לדעת, שחלק מחברות הביטוח מערימות לא מעט קשיים במימוש הביטוח, ולכן חשוב מאוד להבין על מה אתם חותמים והאם הפוליסה שלכם מכסה את כל התנאים לקבלת קצבה.

איך מצטרפים לביטוח אובדן כושר עבודה

ההצטרפות לביטוח נעשית דרך סוכן הביטוח, חברת הביטוח או, אם אתם שכירים, דרך המעסיק. רכיב הביטוח הוא חלק מפוליסת הפנסיה שלכם, אבל זה לא אומר שהביטוח שלכם מספיק טוב, והוא גם לא חייב להיות היחיד.

מי זכאי להפעיל את הביטוח?

איך מצטרפים לביטוח?

ביטוח אובדן כושר עבודה זמין במגוון פוליסות, עם הבדלים משמעותיים בין הפוליסות השונות. ההבדלים העיקריים בין הפוליסות הם:

  • היקף הכיסוי הביטוחי: חלק מהפוליסות מכסות אובדן כושר עבודה מכל סיבה, בעוד שפוליסות אחרות מכסות רק אובדן כושר עבודה עקב מחלה או תאונה.
  • שיעור הגמלה המשולמת: שיעור הגמלה המשולמת משתנה בהתאם לפוליסה, ויכול לנוע בין 50% ל-100% מההכנסה המבוטחת.
  • תקופת ההמתנה: תקופת ההמתנה היא תקופה שבמהלכה המבוטח אינו זכאי לתשלום גמלה, גם אם איבד את כושר עבודתו. תקופת ההמתנה משתנה בהתאם לפוליסה, ויכולה לנוע בין 30 ימים ל-180 ימים.
  • תקופת הביטוח: תקופת הביטוח היא תקופת הזמן שבמהלכה המבוטח זכאי לתשלום גמלה במקרה של אובדן כושר עבודה. תקופת הביטוח משתנה בהתאם לפוליסה, ויכולה לנוע בין 12 חודשים ל-20 שנה.

חשוב לבחור ביטוח אובדן כושר עבודה המותאם לצרכים וליכולות הכלכליות של המבוטח. מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח מוסמך כדי לקבל ייעוץ מקצועי בנושא.

להלן מספר טיפים לבחירת ביטוח אובדן כושר עבודה:

  • הגדירו את הצרכים שלכם: לפני שאתם בוחרים פוליסה, חשוב להגדיר את הצרכים שלכם. מהי ההכנסה שאתם רוצים לכסות? מהו שיעור הגמלה המבוקש? מהי תקופת ההמתנה המתאימה לכם?
  • השוו בין פוליסות: לאחר שהגדרתם את הצרכים שלכם, חשוב להשוות בין פוליסות שונות. השוו את היקף הכיסוי הביטוחי, שיעור הגמלה, תקופת ההמתנה, ותקופת הביטוח.
  • התייעצו עם סוכן ביטוח מוסמך: סוכן ביטוח מוסמך יוכל לעזור לכם לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים וליכולות הכלכליות שלכם.

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח חשוב, שיכול לספק למבוטח ביטחון כלכלי במקרה של אובדן כושר עבודה. חשוב לבחור פוליסה המתאימה לצרכים וליכולות הכלכליות שלכם, כדי להבטיח כי תקבלו את הכיסוי הביטוחי הטוב ביותר במקרה הצורך.

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.