he

מה עושים במקרה של ביטוח: צעדים להגשת תביעה וקבלת פיצויים

בלוג
53
מלכה רבינסקי
ראש החברה
3 דקות לקרוא

אנשים רבים עושים ביטוח ו"שוכחים" ממנו, עד שמגיע המקרה שמצריך אותם להפעיל את הביטוח, אותו הם משלמים בכל חודש. לעיתים אנשים נלחצים מהרגע הזה: חוסר וודאות לגבי מה עושים עכשיו ומה הצעד הבא שלהם, חשש מכך שחברת הביטוח תדחה את התביעה שלהם, פחד מבירוקרטיה מסובכת ועוד.

בכתבה זו נסביר מה קורה מהרגע שבו אתם מגלים שאתם צריכים להפעיל את הביטוח, ועד שאתם מקבלים את הפיצוי.

?מתי צריך להפעיל את הביטוח

כמובן שכל אירוע קשור לסוג ביטוח אחר. לדוגמא, אם אתם זקוקים לבדיקה יקרה וזמן ההמתנה עומד על כמה חודשים, תרצו להפעיל את הביטוח הרפואי הפרטי. אם התפוצצה לכם הצנרת בבית, תפעילו את ביטוח המבנה, אם תעשו תאונה, תפעילו את ביטוח הרכב – וכן הלאה. אז מתי הרגע להפעיל את הביטוח? בדיוק ברגע שבו אתם זקוקים לכיסוי של הפוליסה.

?מה לעשות כשצריך לממש את הביטוח

לכל חברת ביטוח ולכל סוג ביטוח יש אפשרות מימוש שונה, אבל הצעד הראשון שלכם למימוש הביטוח ולתביעה, מתחיל בכך שאתם יוצרים קשר עם חברת הביטוח שלכם, או עם סוכן הביטוח שלכם. הכיסוי עצמו תלוי בביטוח. לדוגמא, אם יש לכם ביטוח נכס וקרה לכם בבית נזק שעלות התיקון שלו אלפי שקלים, אתם יכולים לשלם לאינסטלטור ואז לקבל את הכסף מהביטוח, או שחברת הביטוח משלמת לאנשי המקצוע ישירות – הכל תלוי בפוליסה שעליה חתמתם. אם עברתם תאונה, הביטוח משלם ישירות למוסך. אם אתם עוברים בדיקה פרטית, אתם משלמים לרוב מכיסכם, ואז מקבלים החזר מחברת הביטוח.

לכל חברת ביטוח יש כללים משלה, ולכן חשוב מאוד לבדוק היטב על מה אתם חותמים, מה גובה ההשתתפות העצמית, מה איכות הכיסוי של הפוליסה ועוד. לעשות ביטוח זה לא מספיק – צריך גם להבין שהביטוח הזה מכסה את כל הצרכים שלכם.

שלבים להגשת תביעה לחברת הביטוח

הגשת בקשה לחברת הביטוח יכולה להתנהל באופן ישיר – או דרך סוכן ביטוח.

אם נקלעתם לתאונה או לאירוע רפואי, אתם צריכים בשלב ראשון לצלצל לסוכן הביטוח שלכם, ולפעול לפי ההנחיות שלו. יתכן למשל שהוא יציע לכם לשמור את כל המסמכים שאתם חותמים עליהם, לצלם, לשמור עדויות, לקבל מספרי טלפון של עדים לאירוע ועוד. יתכן שהסוכן גם יידע אתכם שעליכם להתייעץ עם עורך דין.

לאחר מכן, תמלאו טופס תביעה שתורידו מאתר חברת הביטוח או דרך סוכן הביטוח. הגישו את התביעה דרך האתר או הסוכן.

 עקבו אחרי התקדמות התביעה באתר או באמצעות הסוכן.

 במידה והתביעה תידחה, תצטרכו להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם לגבי המשך התנהלות, אם שווה לכם להגיש תביעה נוספת, לערער או לוותר. חוזה ביטוח אמור לכלול את כל הפרטים הקטנים לגבי הכיסויים המגיעים לכם, שווה לעיין בפרטי החוזה ולהבין אם התביעה שלכם מוצדקת ואם יש לה סיכוי.

אינטראקציה עם חברת הביטוח

הקשר שלכם עם חברת הביטוח הוא חשוב מאין כמוהו, מאחר ולפעמים מדובר בהרבה מאוד בירוקרטיה והוראות מבלבלות וסותרות, שמציבות אתכם בבעיה, כי אתם לא בדיוק יודעים איך להמשיך ומה לעשות. בנוסף, כל מהלך שגוי עלול לסבך אתכם, ולהציב אתכם בבעיה מול הביטוח, שעלול להחליט שעקב המהלך שעשיתם איבדתם את הזכאות שלכם להחזר כספי. לכן, חשוב להפעיל סוכן ביטוח ולעשות את הביטוחים דרכו. כך יש לכם איש קשר קבוע שאתם יכולים להתייעץ אתו בקביעות, לשוחח אתו ולהתכתב אתו. ולא פחות חשוב – סוכן ביטוח הוא לטובתכם, לא לטובת חברת הביטוח, ולכן אתם לא תוכלו לעשות טעויות או מהלכים שימנעו מכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

עלות ביטוח – סכום מבוטח

שירותי ביטוח כוללים פיצוי ושיפוי, והמחיר של הביטוח נגזר מסך הכיסויים, עומק הכיסוי וחברת הביטוח. לדוגמא, אם אתם רוצים לבטח את הבית, אתם יכולים לבחור בביטוח מבנה בסיסי, ואתם יכולים להוסיף לו ביטוח תכולה שכולל סעיפים רבים, וכמובן שזה ישפיע על עלות הביטוח. גם הסכום המבוטח משפיע על העלות הסופית של הביטוח, ולכן צריך לחשב הכל מראש, להבין מה יהיו הסכומים בכל מקרה של מימוש, ולקבל החלטה מושכלת שתאפשר לכם לשלם ביטוח אך לא להרגיש חנוקים.

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.