he

כיצד לחסוך בביטוח: טיפים למציאת עסקאות מצוינות

בלוג
54
קטיה דורום
מומחית ביטוח
3 דקות לקרוא

יש לא מעט אנשים ש"לא סובלים את חברות הביטוח", בגלל אינטראקציה לא נעימה שהיתה להם בעבר מול חברת ביטוח כלשהי, או כי הם חושבים שביטוח הוא יקר ואינו משתלם. מכירים את האנשים האלה שאומרים שביטוח זה זריקת כסף לפח, וברגע האמת לא תקבלו כלום?

אותם אנשים לא רק טועים, אלא גם מסכנים את העתיד שלהם ושל המשפחה שלהם. נכון, ביטוח כרוך בהוצאה כספית חודשית, אבל האמת היא, שאם אנחנו רוצים לדאוג לעצמנו ולמשפחה שלנו בטווח המיידי וגם בעתיד, ביטוח הוא פחות או יותר הדבר היחידי שאפשר לעשות, כדי לרכך את המכה שעלולה ליפול עלינו. לדוגמא, במקרה שקורה נזק אדיר לבית שלכם. כולנו יודעים שנזק בעלות גבוהה יכול להיות גם מפיצוץ קטן של צנרת שעלול לגרום לנזק אדיר או מעובש בקירות, שבמקרים קיצוניים מצריך ריקון והריסה של כל הקירות, כולל הארונות והקירות, האמבטיה, המטבח וכו' – וזה עוד שדיברנו על רעידות אדמה או שריפה שיכולים לכלות את כל הבית.

אם לבעל הדירה יש ביטוח נכס, אין לו שום בעיה. הביטוח מכסה הכל, כולל תיקון, שיחזור, תשלום לבעלי המקצוע ואפילו מגורים חלופיים. אם אין לו ביטוח נכס, במקרה הקל הוא יצטרך לשלם הוצאות עתק לשיקום הנכס שלו, ובמקרה הרע הוא גם יאבד אותו.

ניתוח המצב הנוכחי

ביטוח הוא לא עסק זול, ויש לכך כמה סיבות: חברות הביטוח גובות פרמיה גבוהה יותר עבור ביטוחים המכסים סיכונים גבוהים יותר. אם הביטוח שלכם יוצא זול, יתכן שאתם לא מכוסים כראוי, או שסכום הפוליסה נמוך. מה שכן ניתן לעשות, זה מחקר שוק: מחירי הביטוח יכולים להשתנות בין חברות ביטוח שונות, לפעמים על טווח כיסוי דומה, ושווה לעשות בכל פעם מחדש מחקר שוק ולערוך השוואה בין המחירים שכל חברת ביטוח גובה.

טיפים למציאת דילים מעולים

יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות, כדי למצוא דיל טוב בלי לפגוע בהיקף הכיסוי שלכם, או באחוז ההשתתפות העצמית:

קבלו הצעה מסוכן הביטוח שלכם – לסוכנים יש לעיתים קרובות מחירי סיטונאות, מאחר והם עובדים באופן שוטף מול חברות הביטוח ומקבלים שירותי ביטוח מכולן.

בקשו הנחה – אל תתביישו להתמקח על המחיר, במיוחד אם אתם לקוחות חוזרים. לחברות הביטוח יש נטייה לצ'פר בעיקר את הלקוחות החדשים, כדי למשוך אותם אליהם. אל תתביישו לנופף בדגל הלקוח הנאמן, ואם מסרבים לכם, אל תתביישו לבדוק חברות אחרות.

בדקו מבצעים – לעיתים חברות מסוימות עורכות מבצע שמשתלם לכם. לדוגמא, ביטוח רכב מוזל לנשים, או עלות ביטוח מוזלת בתקופה מסוימת.

בדק מוקשים פוטנציאליים בחוזה ביטוח, ודאגו לבטל אותם. אם החברה לא מסכימה לבטל אותם, חפשו חברת ביטוח אחרת.

בדקו כמה סכום מבוטח תתבקשו לשלם, ועבור מה: לעיתים ניתן להוזיל את הסכום על ידי הקטנת הרכוש או החלק המבוטח.

שיטות חיסכון חלופיות

אם אתם לא רוצים לשלם לביטוח, אתם יכולים לחסוך סכום כסף ולהפקיד בפיקדון נזיל, כלומר שניתן לפתוח אותו בכל עת, כמו למשל קופת גמל להשקעה. כך, אם תצטרכו לשלם על אירוע גדול ויקר, יהיה לכם כסף מיידי לכיסוי.

דרך נוספת היא לנסות להצטרף לביטוחים קבוצתיים, אם הם זמינים לכם. יש מקומות עבודה שמעדיפים לעשות ביטוח קבוצתי לעובדים, ובכך לאפשר להם גם ליהנות מכיסוי ביטוחי וגם לשלם הרבה פחות. אומנם בביטוח כזה הכיסוי הוא נמוך יותר, אבל לפחות תיהנו מכיסוי כלשהו.

קחו בחשבון שיש מקרים בהם הנזק נגרם גם לצד גימל, ואז תצטרכו לשלם הון עתק לאדם אחר וגם עבור עצמכם. במקרים אלה, שאם היו מכוסים על ידי הביטוח לא הייתם משלמים כלום מלבד השתתפות עצמית נמוכה (אם בכלל), יכולים לגרום לכם לשקוע בבור כלכלי מייאש.

זכרו: ביטוח בישראל אולי אינו זול, אך הוא יכול להציל חיים, מילולית ומעשית.

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.