he

כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה

בלוג
72
מלכה רבינסקי
ראש החברה
4 דקות לקרוא

ביטוח חיים הוא הביטוח היחיד, שאתם עושים באופן מוחלט מתוך מחשבה על אדם אחר, ולא על עצמכם. בהתאם, הביטוח וכל מה שנלווה אליו, חייב להיות מדויק לצרכים שלכם ושל המוטבים שלכם. למשל, אין טעם לעשות ביטוח עם פוליסה גבוהה מדי, שתכביד על ההתנהלות היומיומית שלכם, ומצד שני, גם אין טעם לערוך ביטוח חיים אם הפוליסה היא נמוכה מאוד, או שתנאי המימוש יהוו בעיה ומכשול למוטבים.

?אז איך בוחרים ביטוח חיים נכון ומדויק עבורכם

?מה זה ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא הסכם משפטי שמבטיח לאדם, שלאחר מותו המוטבים שלו יהיו זכאים לקבל סכום כסף מחברת הביטוח. הביטוח מאפשר לבעלי משפחות להרגיש בטוחים, שגם אם יקרה חלילה מקרה והם ימותו טרום זמנם, המשפחות שלהם לא ישקעו למצב כלכלי גרוע ולא יחושו ירידה באיכות החיים שלהם. בזמן חתימה על הסכם ביטוח חיים, נקבעים מספר פרמטרים: זהות המוטבים, סכום הכיסוי – הכסף שיגיע למוטבים, פרמיית הביטוח – כמה ישלם המבוטח בכל חודש, ותנאי הפוליסה.

קבע את הצרכים שלך ובחר את ביטוח החיים הנכון לך

לכל חברת ביטוח יש תנאים משלה, ו"שורה תחתונה" שונה. נכון שביטוח חיים, בניגוד לביטוחים רגילים, מכיל פחות סעיפים ו"מוקשים", אבל עדיין מדובר בפוליסה ביטוחית עם לא מעט תנאים, וכדאי להבין בדיוק מה אתם רוכשים, באילו תנאים המוטבים שלכם יקבלו את הכסף וכמובן השאלה הגדולה, כמה כסף תשלמו בכל חודש, וכמה כסף יקבלו המוטבים שלכם. יש מספר פרמטרים משתנים, שאתם חייבים לבדוק היטב לפני שאתם סוגרים על ביטוח חיים:

תנאי הביטוח , סכום הכיסוי, פרמיית הביטוח, המוטבים ואם קיימות החרגות שונות. לדוגמא, אם אדם סובל ממחלה מסויימת, חברת הביטוח יכולה לקבוע שאם הוא ימות מהמחלה הספציפית הזו, המוטבים לא יהיו זכאים למלוא הפוליסה, או אפילו בכלל.

סוגי ביטוח חיים בישראל

אומנם קשה לחשוב על אפשרויות של סוגים שונים בביטוח חיים, מאחר והם מציעים תמורה מאוד ספציפית – כסף במקרה של פטירה. אך בישראל יש סוגים שונים של ביטוח חיים, שאת חלקם ניתן לממש כשהמבוטחים עדיין בחיים, לפעמים על סכום מבוטח במלואו ובמקרים אחרים בחלקו.

מבחינת ביטוחי חיים, ביטוח בישראל יכול לכלול את הביטוחים הבאים:

 ביטוח חיים ריסק, זה הביטוח הנפוץ עבור ביטוח חיים. הוא כולל רק פוליסה כספית עבור המוטב.

ביטוח מנהלים הוא ביטוח חיים שתפקידו לפצות בעלי מניות או מנהלים, במקרה של פטירת אחד המנהלים בחברה.

ביטוח חיים במשכנתא – ביטוח חיים שכל מי שלוקח משכנתא מחוייב לעשות, כדי להבטיח את ההשקעה של הבנק. ביטוח זה לא מיועד לבני המשפחה של המבוטח, ולכן הוא לא מתנגש ולא במקום ביטוח חיים רגיל.

ביטוח חיים פנסיוני ביטוח חיים שמטרתו להעניק קצבה חודשית למוטבים לאחר פטירת המבוטח, ולא סכום כסף חד פעמי כמו במקרה של ביטוח חיים מסוג ריסק.

בחירת תכנית הביטוח האופטימלית

לפני שאתם עושים את הצעד להגשת בקשה לביטוח חיים, בררו עם סוכן הביטוח שלכם לגבי חוזה ביטוח חיים שבחרתם. עליכם לוודא שהפוליסה אכן מכסה את כל מה שאתם רוצים, ושלא תהיינה למוטבים שלכם הפתעות לא נעימות, כמו למשל חוסר היכולת לממש את הפוליסה מסיבות שונות.

?ניתוח חברות ביטוח – איזו מהן מציעה את ביטוח החיים הכי מוצלח

אחת הסיבות לבחירת ביטוח חיים היא עלות ביטוח, במיוחד אם זה לצורך ביטוח חיים למשכנתא, אבל צריך להיות שיקול משמעותי גם בבחירה של ביטוח חיים רגיל. מחיר ביטוח חיים חייב להיות מינימלי ביחס לשגרת היומיום שלכם, ולא להוות נטל מכביד.

כמובן, עלות ביטוח חיים משתנה מאדם לאדם בהתאם לפרמטרים האישיים השונים שלו. יש כמה גורמים משפיעים על מחיר ביטוח החיים, מעבר לגובה הפוליסה:

הפרמטר הראשון זה הגיל של המבוטח – ככל שהוא מבוגר יותר, כך מחיר הביטוח יהיה גבוה יותר, מאחר וגורם הסיכון עולה.

מצבו הבריאותי של המבוטח – כמובן שמבוטח בריא יהיה בסיכון נמוך יותר למות, ומחיר הפוליסה יהיה בהתאם. גם הגנטיקה תיחקר – בריאות ההורים, מחלות משפחתיות ועוד.

תחביבים מסוכנים – סיכוני ביטוח חיים הם כל דבר שעלול לגרום למוות, כמו למשל חיבה לספורט אקסטרים או מקום עבודה מסוכן. אלה יכולים להיות גם תחביבים או הרגלי
ספורט מסוכנים, עישון אלכוהול ועוד.

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.