he

צעדים לדיווח על תאונה מבלי להתקשר למשטרה

בלוג
70
דמיטרי שקלובסקי
סוכן ביטוח
3 דקות לקרוא

זה קורה כמעט לכולנו, בשלב זה או אחר של חיינו כנהגים. אנחנו נוהגים בשלווה או עומדים ברמזור / בתמרור עצור, כשרכב אחר נכנס ברכבנו. לפעמים זה הפוך – שנייה אחת של חוסר תשומת לב,  ואנחנו "נכנסים" ברכב אחר.

ברוב המקרים, לא מדובר בנזקים כבדים אלא יותר בשריטות או בפגיעות שאומנם מצריכות טיפול במוסך, אבל לא בסכומי עתק. בכל מקרה, כל עוד אין פגיעה ממשית, אפשר לדווח על התאונה לחברת הביטוח, בלי צורך לערב את המשטרה. כמובן שכל פגיעה אחרת, לרבות פגיעה בנוסעים עצמם או בהולכי רגל, מחייבת דיווח למשטרה.

פעולות ראשונות לאחר תאונה

  1. קודם כל, וודאו שכולם בסדר, נרגעו, ואף אחד לא נפגע.
  2. הזיזו את הרכב למקום בטוח, שאפשר לצאת ממנו כדי להחליף פרטים. במידה ויש נפגעים, עליכם לדווח למשטרה על התאונה ולהזמין אמבולנס. אם אין נפגעים, המשיכו לסעיף הבא.
  3. צאו מהרכב, סקרו את הרכב שלכם, צלמו אותו מכל כיוון ובמיוחד במקומות שנפגעו. החליפו ביניכם פרטי זיהוי ותקשורת כמו שמותיכם ומספרי הטלפון שלכם. טיפ חשוב – התקשרו באותו רגע למספר שהנהג השני נתן לכם, כדי לוודא שהוא מסר לכם מספר נכון. בקשו לראות ביטוח רכב וצלמו אותו, כמו גם את מספר הרישוי של הרכב שלו.
  4. אם יש עדים, קחו גם את הפרטים שלהם.
  5. כתבו לעצמכם את פרטי התאונה, השעה, וצלמו את הצומת / הכביש / הפנייה בה קרתה התאונה. בכך תוכלו להבטיח שהנהג השני לא ינסה לשקר לגבי המקרה, ולהאשים אתכם. או, במקרה שזו אכן אשמתכם, להעצים ולנפח את המקרה כדי לנסות להוציא סכומים גדולים יותר לתיקון הרכב, ועבור נזקים שלא אתם גרמתם להם.
  6. התקשרו לחברת ביטוח שלכם, ועדכנו אותם לגבי התאונה. המתינו להוראות שלהם, לגבי המשך הטיפול. יתכן שתתבקשו לחכות לגרר או לשמאי מטעם הביטוח, או שתתבקשו להביא את האוטו למוסך.

?באילו מקרים ניתן להגיש תביעה על תאונת דרכים מבלי לדווח למשטרה

בישראל קיים חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שמציע פיצוי לנפגעי תאונות דרכים במידה והתאונה דווחה למשטרה, אבל יש אפשר להגיש תביעה בעבור תאונת דרכים, מבלי לדווח למשטרה, במקרה של תאונות שאין בהם נפגעים. מקרים כאלה אומנם לא מחייבות דיווח משטרתי, אבל כן יכולות להיות מדווחות לחברת הביטוח. גם במקרים של תאונות עם נפגעים בדרגה קלה ניתן להגיש תביעה, בצירוף הוכחות ואישור רפואי על החבלות שנגמרו לנהג או לנוסעים.

יש מקרים בהם אחד הנוסעים, הנהג או הולכי רגל אקראיים נפצעו על ידי נהג שאין לו ביטוח חובה. המשמעות היא שאין מאחוריו חברת ביטוח שיכולה לפצות אותם על כל הנזקים שנגרמו להם עקב התאונה. במקרה כזה, הנפגעים יכולים להיעזר בקרנית, קרן פיצויים ממשלתית שעוזרת במקרים כגון אלה, של אנשים שנפגעו על ידי נהג ללא ביטוח חובה, וגם במקרים בהם למשל הנהג הפוגע ברח ולא ניתן לאתר אותו. קרנית משלמת את הוצאות הטיפול, השיקום, הסיעוד ועוד.

?מי משלם עבור תביעות על תאונות דרכים

אחת הסיבות שכדאי לבטח רכב כראוי, ולא להסתפק רק בפוליסת ביטוח חובה אלא גם לעשות ביטוח מקיף וביטוח צד גימל, זה בדיוק בגלל ההסתברות שתהיו מעורבים בתאונה. בין אם התנגשתם בעמוד ואתם צריכים לשלוח את הרכב למוסך, ובין אם התנגשתם ברכב אחר וגרמתם לו לנזקים בסכומים גבוהים – ביטוח רכב נועד לכסות את כל הנזקים הכספיים במקומכם. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לחסוך על עלות ביטוח צד גימל, ואז למצוא את עצמכם משלמים הון עתק עבור רכב של אדם אחר, שבטעות התנגשתם בו

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    ?מה עלות רכב

    ביטוח בישראל מורכב מהפרמטרים האישיים של הנהג (הגיל שלו, הוותק שלו, האם יש לו עבר ביטוחי וכו'), וכן נתוני הרכב. עלות ביטוח לרכב ישן תהיה גבוהה יותר משמעותית מאשר עלות ביטוח עבור רכב חדש, המצוייד במערכות בטיחות, ועם חלקי חילוף זמינים במקרה של תאונה. כך, נהג חדש או צעיר ישלם סכומי ביטוח גבוהים יותר מנהג מבוגר יותר ועם וותק נהיגה. מרכיב חשוב הוא העבר הביטוחי של הנהג – נהגים שהיו מעורבים בתאונות יאלצו לשלם סכומי ביטוח גבוהים יותר, בבואם לחדש את הביטוח.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.