he

כיצד משפיעה תאונה על עלות הביטוח

בלוג
65
קטיה דורום
מומחית ביטוח
4 דקות לקרוא

מעורבות בתאונת דרכים שנגרמה באשמת המבוטח, מעלה את מחיר הפוליסה שהוא ישלם בשנה שאחרי, ועד שלוש שנים אחרי התאונה. הסיבה לכך שהוא נכנס לסטטיסטיקה של חברות הביטוח, שחוששות שנהג כזה יגרום לתביעות.

עלות ביטוח מורכבת ממספר גורמים – גיל הנהג, הוותק שלו, העבר הביטוחי שלו, וכל מה שקשור לרכב שלו – גילו, מצבו, ואיבזורו מבחינת מערכות בטיחות.

  • גיל הנהג: נהגים עד גיל 24 מעורבים ביותר תאונות דרכים, בשיעור של יותר מ20% מכלל התאונות. זה קשור לחוסר הניסיון שלהם על הכביש והנטייה של חלקם לנהיגה פרועה בשילוב של חוסר הבנה של הסכנות.
  • וותק בנהיגה: נהגים שיש להם וותק רב בנהיגה מעורבים במספר נמוך יותר של תאונות, ולכן הם משלמים פחות עבור ביטוח הרכב.
  • עבר ביטוחי: נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים משלמים יותר עבור ביטוח הרכב, מאחר והם מוגדרים כסיכון. מנגד, לרוב חברות הביטוח יש הטבה שמיועדת לנהגים זהירים, שלא היו מעורבים בתאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות, והם משלמים פחות על הביטוח.
  • סוג הרכב: הביטוח של רכבים המוגדרים כגניבים הוא גבוה יותר. גם הביטוח עבור רכבים ישנים גבוה יותר מביטוח של רכב חדש, מאחר ובמקרה של תאונה לא יהיה ניתן למצוא חלקי חילוף ויצטרכו להכריז על הרכב טוטאל לוס. בנוסף, לרכבים ישנים אין מערכות בטיחות, שעוזרות לצמצם את מקרי התאונות באחוזים גבוהים, ולכן מזכות בהנחה במחיר הביטוח.

על כל אלה צריך להוסיף סעיפי ביטוח נוספים, שאפשר להוסיף לפי בחירה, כמו הרחבה של צד ג', ביטוח הגנה על הרכוש ועוד.

גורמים המשפיעים על עלות הביטוח, לאחר תאונת דרכים

הגורמים המשפיעים על עלות הביטוח, אחרי תאונת דרכים, קשורים לכמה גורמים. קודם כל, האם התאונה נגרמה באשמת המבוטח, או באשמת הנהג השני? במקרה כזה, הפוליסה של המבוטח לא אמורה לעלות, למרות מעורבותו בתאונה. גם במקרים בהם הנהג המבוטח כן אשם בתאונה, יש גורמים מקלים, כמו למשל אם הוא מצליח להוכיח שהתמרור לא היה בטווח הראייה שלו, אם תנאי הדרך היו לא תקינים עקב מזג האוויר, אם הכביש היה משובש – וכדומה. במקרים כאלה, יתכן שחברת הביטוח תשלם את חלקה אך למרות זאת, מחיר הפרמייה של הנהג לא יעלה.

עם זאת צריך לומר, שאדם שעשה תאונה, ברוב המקרים ישלם יותר בעבור הפרמייה שלו בשנה שאחרי.

איזה סוג ביטוח כדאי לי לבחור

כשרוצים לבטח את הרכב, לנהגים רבים יש נטייה ללכת על בטוח, ולבחור בחברת הביטוח שבה הם כבר מבוטחים בתחומים אחרים. זו לא בהכרח ההחלטה הכי נכונה – ביטוח רכב אינו דומה לביטוח בריאות או ביטוח חיים, ואלה גם לא אותן מחלקות, כך שאין לכם יתרון כלשהו להמשיך עם הביטוח גם בתחום נוסף. לפעמים אפילו זה להיפך – אתם לא מוגדרים כלקוחות חדשים ולא נהנים להטבות ומבצעים של לקוחות חדשים.

גם לבטח רכב באותה חברה במשך שנים, זהו מנהג שמאוד אופייני לנהגים ישראליים. חברות ביטוח בישראל נהנות מלקוחות קבועים, שלא ממש עושים סקרי שוק, וחבל – מחיר ביטוח רכב הוא דינמי ומשתנה כל הזמן. אתם יכולים לשלם מחיר גבוה מדי ולא לדעת את זה, אם אתם לא עושים בכל שנה סקר שוק.

בנוסף אתם צריכים לקחת בחשבון, שיש נתונים שהשתנו, ואולי אתם זכאים כעת להנחה שאתם לא מקבלים. למשל, אם שילמתם יותר עקב כך שהייתם מעורבים בתאונת דרכים, יתכן שאתם כבר יכולים לשלם פחות, או שאתם כבר לא מוגדרים כנהגים צעירים או חדשים, או שאתם זכאים להטבות כמו נהגים זהירים, ביטוח מיוחד נשים (נשים משלמות מחיר נמוך יותר בחלק מחברות הביטוח, בזכות היותן נהגות זהירות יותר ומעורבות בפחות תאונות דרכים) – ועוד. אם לא תבדקו בכל פעם מה השתנה, ואילו הטבות ומבצעים חדשים יש כעת, אתם תשלמו תמיד יותר.

בחירת הביטוח צריכה להיות שילוב של מחיר אטרקטיבי, יחד עם פוליסה איכותית. צריך לשים לב ל"אותיות הקטנות" שעלולות להוות מלכודת. למשל, אתם עלולים להימשך למחיר "מבצע" של ביטוח מקיף, ולא לשים לב שהוא אינו כולל ביטוח צד ג', או שההשתתפות העצמית גבוהה מאוד, או שקיימים תנאים בלתי סבירים למימוש תביעה.

    נשארו לכם שאלות?
    אנחנו מוכנים לענות על הכל!
    קטרינה דורום
    מומחית ביטוח

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי תתעניינו
    בלוג
    7 מרץ 2024
    ביטוח לנהגים צעירים: איך להשיג כיסוי משתלם
    בלוג
    7 מרץ 2024
    כיצד לבחור את פוליסת ביטוח החיים הנכונה
    שאלות נפוצות
    השאלות הפופולריות ביותר בנושא ביטוח בישראל
    ?כמה זמן לוקח לקבל ביטוח אונליין

    לאחר רכישת ביטוח באינטרנט, הפוליסה בדרך כלל מגיע לדואר האלקטרוני שלך בתוך 10 דקות.

    ?כיצד להצטרף לביטוח חיים

    אצלנו כל תכנית ביטוח מחושבת ספציפי לכל לקוח לפי דרישות ורצונות שלו. צרו קשר איתנו לבחירת פוליסה וכל התנאים המתאימים לכם ביותר.

    ?אילו פוליסות ניתן לרכוש באתר

    :מספר סוגים של פוליסות ביטוח זמינים לרכישה באתר שלנו

    1. ביטוח נסיעות לחו"ל
    2. ביטוח נסיעות לטיול לישראל
    3. ביטוח רכב חובה
    4. ביטוח רכב מקיף
    5. ביטוח רכב צד ג

     

    ?כיצד לבצע שינויים במדיניות

    כדי לבצע שינויים בפוליסה, אתה יכול לכתוב לנו בדואר info@ins-israel.co.il, המציין במכתב את מספר הפוליסה שלך ואילו שינויים יש לבצע.